Digitální a módní svět – jak spolu souvisí?
Dvě zdánlivě nesourodá odvětví – digitální a módní. Jak spolu souvisí? A jaký dopad to má na tvorbu módy, její prodej a propagaci? Asi se shodneme, že digitální svět dnes ovlivňuje snad všechny ostatní odvětví našeho života a svět módy, návrhářství a obchodování s módou na tom není vůbec jinak.
Tvorba módy
Tvorba módy prošla během několika posledních desetiletí ohromnou změnou. Především v návrhářství se začaly používat počítačové programy určené na tvorbu grafiky, což naprosto změnilo dosud zavedené postupy. Do doby rozšíření počítačů se totiž vše kreslilo ručně, u toho sice někteří návrháři zůstali, ale většina z nich přešla právě na práci s počítačovou grafikou.
Digitální tisk a technologie
Digitálně potištěné látky začaly zaplavovat trh a dnes už jsou naprosto běžnou věcí. Digitální tisk se stal součástí módy a barevně potištěné oblečení je součástí našeho života. Také tvorba syntetických moderních vláken je většinou vytvářena v souladu s digitálními systémy.
Prodej módy
Prodej módy se změnil s příchodem počítačů a online obchodů docela zásadně. Obchody se již dnes zaměřují spíše na prodej módy přes internet než v kamenných prodejnách. Proč? Protože je to levnější, lidmi velice oblíbená forma nakupování. I pokud lidé nakupují v kamenném obchodě, často se nejprve podívají na internetu do databáze a vyberou si část zboží, které by si rádi pořídili. Proč? Protože přehled o nabídce je lepší si udělat dopředu.
Informovanost a udržitelná móda
Většina lidí se dnes začala zajímat o životní prostředí a to především za pomoci internetu. Tohle se týká i módy a její tvorby proč? Protože taková udržitelná móda je velkým tahákem a jak jinak o ní informovat, než za pomocí internetu, a sociálních sítí? Stejně tak informace o slevách či akcích se dobře dostávají mezi větší množství zákazníků za pomoci digitálních vymožeností.